,

Únete a/Follow
El Periódico del Azulejo

Suscríbete gratuitamente para recibir las últimas noticias y novedades sobre el mundo del Azulejo.

Subscribe free to receive the latest contents via your email: news about Tile of Spain, trends, design, innovation and international fairs

Ya estoy suscrito a El Periódico del Azulejo »
I am already registered »

Si ya eres usuario, accede...

Recordarme

¿No recuerdas tu contraseña?
Accede con redes sociales...
Si todavía no eres usuario, regístrate...

¡Regístrate ahora! para recibir los titulares del día en tu e-mail.

¡Regístrate ahora! para poder comentar noticias, participar en sorteos y concursos.

Menú Accede
Si ya eres usuario, accede...

Recordarme

¿No recuerdas tu contraseña?
Accede con redes sociales...
Si todavía no eres usuario, regístrate...

¡Regístrate ahora! para recibir los titulares del día en tu e-mail.

¡Regístrate ahora! para poder comentar noticias, participar en sorteos y concursos.

El Periódico del Azulejo | Sábado, 24 de febrero de 2018

VALENCIA / VALENCIA

Cevisama 2018 dispara su oferta con 838 expositores / Cevisama adds two new pavilions to accommodate 838 brands

El ministro de Energía, Álvaro Nadal, presidirá el lunes la entrega de los Alfa de Oro

EL PERIÓDICO DEL AZULEJO
01/02/2018

 

La feria Cevisama, que comenzará el lunes en Feria Valencia, ha aumentado este año la presencia de firmas extranjeras más de un 30% respecto a 2016, un aumento en el que destaca el crecimiento de expositores italianos, y acoge cada vez más una mayor participación del sector del baño.

En su 36 edición, Cevisama contará con 838 expositores directos e indirectos, de los que 506 son nacionales y 332 extranjeros de 44 países, y ocupa 122.000 metros cuadrados de diez pabellones de Feria Valencia, una superficie expositiva que ha ido aumentando debido a la demanda.

La mejora de la situación económica de España y del resto de países y la labor comercial desarrollada por la feria ha hecho aumentar el número de expositores que acudirán a Cevisama, que prevé superar la cifra récord de 83.000 visitantes profesionales registrada el año pasado.

Estos datos han sido ofrecidos hoy por el presidente de Cevisama, Manuel Rubert, y su directora, Carmen Álvarez, durante la presentación de la feria de la baldosa cerámica, equipamiento de baño y cocina, piedra natural, fritas, esmaltes y colores cerámicos, materias primas, tejas y ladrillos, maquinaria cerámica y bienes de equipo (Cevisama), la segunda más importante del sector por detrás del salón italiano Cersaie.

Rubert ha destacado que Cevisama es la única feria comercial potente que tiene el sector del baño en España y, de hecho, estarán presentes todas las grandes marcas, también propiciado porque algunas ferias del baño que se celebraban en el país "han ido a menos".

Cevisama reunirá la próxima semana a los mejores distribuidores internacionales y arquitectos y ha sido reconocida por un estudio independiente como la cuarta feria con mayor valor profesional de España, según su presidente.

En las actividades paralelas destaca el Foro de Arquitectura CevisamaLab, que contará con los premios Pritzker Rafael Moneo, que explicará su última obra terminada, las bodegas J.Palacios en el Bierzo, y Eduardo Souto de Moura, que hablará sobre el Mercado de Braga.

VISITA MINISTERIAL

El ministro de Energía, Álvaro Nadal, presidirá la entrega de los Alfa de Oro, los premios más veteranos de la industria cerámica que distinguen productos, procesos o maquinaria y equipamiento de los sectores de cerámica y vidrio que destaquen por su innovación tecnológica o artística, y los criterios de funcionalidad y utilidad.

El salón ha puesto en marcha este año el Día del Distribuidor, y volverá a acoger la exposición Trans-hitos sobre los nuevos usos cerámicos, que este año abordará la importancia del material cerámico en las nuevas corrientes de arquitectura social.

Entre otros atractivos, la directora del salón ha citado una aplicación con toda la información de Cevisama, tres nuevos restaurantes en el recinto ferial que atenderán "todas las necesidades" y ofrecerá comida para veganos, y la existencia de rutas desde el punto de origen hasta el aparcamiento de Feria Valencia en Google Maps.

Rubert ha recordado la figura de Isidro Zarzoso, fallecido recientemente, un "gran empresario que aportó mucho al sector" y que fue presidente de la patronal azulejera Ascer.

El sector cerámico español, concentrado en la provincia de Castellón, cerró 2017 con un crecimiento moderado "pero con obstáculos", según ha avanzado la patronal Ascer, que constata una reactivación del mercado nacional y de la Unión Europea y la desaceleración de algunos mercados importantes.

Las exportaciones mantienen "un buen tono" y podrían alcanzar los 2.700 millones de euros, en torno al 5 % más; y el crecimiento del mercado nacional ha caído a finales de año, pese a lo cual será de entre el 8 y el 10 % gracias a la primera parte del ejercicio, con unas ventas de 820 millones.

Ascer estima que las ventas totales de 2017 alcanzan los 3.520 millones, el 8 % más; la producción es de 530 millones de metros cuadrados, el 9 % superior; y el empleo creció en 700 empleos hasta septiembre.

The increase in the number of foreign exhibitors, mainly from Italy, the boom in the bathroom furnishings sector and the presence this year of specialist machinery for the ceramic tile industry have made Cevisama 2018 the biggest edition of recent years. The fair takes place at Feria Valencia from 5th to 9th February and expects to beat the record number of visitors who attended last year, when 83,000 professionals flocked to the Valencia venue, with more than 16,700 – an unprecedented number – from overseas markets.

Well-established as one of the foremost events on the international trade fair circuit and considered by independent research (“Ranking of the 20 leading trade fairs”, Institute for Governance Co-ordinates and Applied Economics) as Spain’s fourth most effective fair in terms of the value it  provides to professionals, Cevisama will be showing the very latest in floor and wall tiles, frits, glazes and colours, roof tiles and bricks, materials and tools, natural stone and bathroom furnishings, along with specialist machinery for the ceramic tile industry – a sector that is only featured in even-numbered years. In order to accommodate demand, the fair has had to take over an extra two pavilions and will thus be occupying ten, covering a total of 122,000 square metres. 838 companies will be exhibiting, directly or indirectly, across the ten pavilions: 506 Spanish and 332 foreign, from a total of 44 countries, mostly from the European market and principally from Spain and Italy.

The space occupied for commercial purposes has increased by 20% against 2016, the last comparable edition as it is the most recent one to have included machinery. Particularly significant is the increase in the number of Italian companies exhibiting – up by more than 50%.

As Cevisama’s president, Manuel Rubert, explains, “the fair’s positioning, its power to draw
visitors and exhibitors and the recovery of demand in Spain have all helped propel this growth.” Equally, the rising number of exhibitors from the bathroom sector is driving the sustained growth Cevisama has experienced over the last few editions. “Right now, Cevisama is the only powerful sales platform for the bathroom sector in our country and the fair is now the foremost event for the  industry,” Rubert points out, adding that this time “some of the major players in the industry are exhibiting, which clearly constitutes a draw that, combined with the effort we have invested in sales and marketing, means we have recruited a significant number of new exhibitors.”

R+D
Manufacturers’ confidence in Cevisama is reflected in the new collections and innovations in manufacturing that all the sectors involved will be showing at the fair. In fact, exhibitors have already listed around 200 new product developments in the catalogue, which can be viewed online via the fair’s website, https://catalogocevisama.feriavalencia.com/

The new propositions on view at Cevisama this year include minimum thickness high quality large formats and much smaller, exclusive tiles. Audacity and colour are back as important elements, but the major feature is the material, with faithful reproductions of marble, granite and veined and mottled stone.

CEVISAMALAB FORUM

As well as the appeal of the showcase as a whole and the new products manufacturers are showing, this edition also boasts a first-rate programme of parallel events. The fair’s organizing committee has made a considerable effort to make a qualitative leap in this area and, led by celebrated architect and critic Luis Fernández-Galiano, has put together an exceptional programme for the Cevisama Lab Architecture Forum, featuring top-level speakers such as Pritzker prize winners Rafael Moneo and Eduardo Souto de Moura.

The Trans-hitos exhibit of new uses for ceramic will look at the important part the material plays in the new “social architecture” trends, whilst the Alfa de Oro prizes will once again recognize the most innovative products on show at the fair, this time with the help of Spain’s Minster for Energy, Álvaro Nadal. The “Best Interior Design on a Stand” prize, the ceramic design and bathroom design competitions, the Exco technical sessions and the installation demonstrations given by Proalso are also part of the Cevisama 2018 programme of activities.

TRIBUTE TO RETAILERS
The aim is to make the fair more alluring so as to attract quality visitors, both specifiers involved in projects and the contract channel – architects, interior designers, designers and property developers – and major retailers. In line with this aim Cevisama is launching a fresh initiative this year, “Retailer Day”, to recognise the part retailers play in driving the ceramic tile and bathroom industries forward. “Retailer Day” is on 7th February and will include a presentation on the new digital era and the industry, and a ceremony at which a number of awards will be handed out.

On the international front, Cevisama has carried out a number of promotional activities over the last twelve months designed to attract visitors with buying potential and has struck deals with retail groups in the United States and the main European markets, as well as with associations of architects and interior designers.
 
Visitors from 65 countries confirm attendance In line with this and as part of the Cevisama Business Club programme, the fair has invited the most important companies in the international marketplace to attend and has secured confirmations from professionals in 65 countries. Also, and as a result of a collaboration with ICEX, through Ascer, almost a hundred journalists from the foreign specialist press will be visiting Cevisama, particularly from the traditional European markets, the Far East, north Africa, the United States and Canada. Cevisama takes place at Feria Valencia at the same time as Fimma-Maderalia (6th-9th February).

Escribe tu comentario

Para escribir un comentario necesitas estar registrado.
Accede con tu cuenta o regístrate.

Recordarme

Si no tienes cuenta de Usuario registrado puedes registrarte como Usuario de El Periódico del Azulejo

Si no recuerdas o has perdido tu contraseña pulsa aquí para solicitarla

 

Widgets Magazine