+
Accede a tu cuenta

 

O accede con tus datos de Usuario El Periódico del Azulejo:

Recordarme

Puedes recuperar tu contraseña o registrarte

 
 
 

DISEÑO / DESIGN

ACTIU estrena showroom en el 'corazón' de París / ACTIU opens the doors to its parisian showroom in the heart of the city

El nuevo espacio expositivo se sitúa en la ruta de arquitectos y diseñadores de la ciudad / The new exhibition space is located along the city's route of architects and designers

 

ACTIU estrena showroom en el 'corazón' de París -

J. CABRERIZO
22/07/2020

La empresa de mobiliario española Actiu, Premio Nacional de Diseño 2017, ha trasladado su showroom de París al centro mismo de la ciudad para ofrecer un servicio más cercano a sus clientes de Francia. El nuevo espacio de Actiu se ubica en un edificio histórico en la ruta de arquitectos y diseñadores de la ciudad.

El showroom, que ya está abierto al público previa cita, es un nuevo espacio conceptual inspirado en las nuevas formas de trabajo y pensado para crear entornos ágiles, confortables y seguros. Áreas que simulan los espacios de trabajo que Actiu ayuda a diseñar y equipar, mostrando así no sólo los productos de la empresa sino también los conceptos que desarrolla en todos sus proyectos.

“El resultado es un espacio experiencial, mediterráneo, saludable y tecnológico con vocación de punto de encuentro para profesionales y empresas con el que Actiu busca ofrecer una atención integral y completa”, según explica Soledat Berbegal, consejera y directora de Reputación de Marca de Actiu.

Un lugar donde el bienestar tiene un papel fundamental y las personas ocupan el centro de todo. Aspecto en el que Actiu es especialista después de conseguir en 2019  la certificación Well v2 Platino, que acredita a su sede como el quinto edificio más saludable del mundo, el segundo en Europa y el primero en España, con una de las puntuaciones mayores de la certificación a nivel mundial.

El showroom de Actiu en París se desplaza así desde las cercanías del Arco del Triunfo a la zona de más prestigio de la ciudad, a la planta a pie de calle y el sótano de un edificio histórico junto al Sena y la Plaza de la Bastilla. El espacio, desarrollado como puesto de trabajo para el equipo Actiu instaurado en la capital francesa, se concibe, además, como zona expositiva que permite presentar de forma detallada y muy visual todas las propuestas de la marca para diseñar y desarrollar cualquier proyecto para espacios de trabajo y entornos hospitality.

Unos 450 metros cuadrados donde se recrean escenarios reales  como los coffice, propios de entornos hospitality y también el know-how de Actiu en el diseño de espacios de trabajo eficientes y confortables como los que promueve Cool Working by Actiu.

El proyecto de interiorismo es fruto de la colaboración entre Actiu y COSÍN estudio de Valencia. El showroom se ha articulado sobre los acentos de color que transitan desde el rojo característico de la marca de Actiu hasta el negro de su silla Karbon, pieza icónica de fibra de carbono de la empresa. Así, la primera estancia a la que acceden los clientes se denomina Red Box y está decorada completamente en rojo. Se ha aprovechado que es la estancia de acceso desde la calle para reforzar la imagen de marca de Actiu.

Por su parte, el tour por las dos plantas concluye en la Black Room, una habitación amueblada con la singular silla Karbon, premiada con un Red Dot Award, cuya versión en negro inspira la decoración de esa sala. Dos acentos de color que enmarcan el resto de instalaciones donde se ha jugado con tonos verdes y azules para rememorar la esencia mediterránea del showroom en el que se puede comprobar la versatilidad de los productos de Actiu en diferentes escenarios. 

“Los estados de ánimo están directamente relacionados con los colores. Cada vez más, el color es tratado como parte inseparable de la arquitectura, no sólo a nivel estético, sino como un elemento psíquico y sensorial. Es por ello que hemos empleado este juego de colores para generar una novedosa experiencia al visitar el espacio” explica Soledat Berbegal.

Además, el nuevo showroom parisino se ha dotado con la última tecnología de realidad virtual para ofrecer una experiencia completa e incluso puede visitarse virtualmente a través de la nueva app de Actiu SmARt Tour.

Este espacio plasma por tanto los más de 50 años de experiencia de la empresa en la fabricación de mobiliario para espacios de trabajo y entornos hospitality a partir de la innovación, el diseño, la sostenibilidad y el confort de los usuarios.

Actiu ha trabajado en importantes proyectos en Francia y para reconocidas empresas francesas en otros puntos del mundo. Sus productos han equipado proyectos como Renault en España, la nueva sede de la empresa logística Solystic en Alixan  o la sede de PriceWaterhouseCoopers en el renovado Grand Hotel-Dieu de Lyon.

The Spanish furniture company, Actiu, 2017 National Design Award Winner, has moved its Paris showroom to the very heart of the city in order to get closer to its customers in France. Actiu's new showroom is located in a historic building along the city's route of architects and designers.

The showroom, which is now open to the public by appointment, is a new conceptual space inspired by new ways of working and is designed to create agile, comfortable and safe environments. Areas that simulate the workspaces that Actiu helps to design and furnish, showcasing the company's products as well as the concepts it develops in all its projects.

"The result is an experiential, Mediterranean, healthy and technological space that seeks to become a meeting point for professionals and companies with which Actiu is looking to offer a comprehensive and complete service", explained Soledat Berbegal, Consultant and Brand Reputation Director at Actiu.

A place where well-being plays a key role and people are at the heart of everything. An aspect that Actiu has been specialised in since 2019, after being awarded the WELL V2 Platinum Certification which accredits its headquarters as the fifth healthiest building in the world, the second healthiest in Europe and the healthiest in Spain, with one of the highest certification ratings in the world.

Actiu's Paris showroom has moved from an area near the Arc de Triomphe to the most prestigious area of the city, at street level and in the basement of a historic building next to the Seine and the Place de la Bastille. The space, developed as a workspace for Actiu's team in the French capital, is also conceived as an exhibition area that can showcase, in a detailed and highly visual manner, all of the brand's proposals for designing and developing any project for workspaces and hospitality environments.

450 square metres recreate real settings that are typical of hospitality environments, along with Actiu's  know-how in designing efficient and flexible workspaces such as those promoted by the 'Cool Working by Actiu' philosophy.

The interior design project is the result of a collaboration between Actiu and COSÍN Estudio in Valencia. The showroom revolves around accent colours that range from the characteristic red of the Actiu brand to the black of its Karbon chair, the company's iconic carbon fibre piece. Therefore, the first room customers see when they step into our new showroom is the Red Box, decorated entirely in red. Actiu has advantage of the fact that it is accessible from the street to strengthen its brand image.

The tour of the two floors concludes in the Black Room, a room furnished with the unique Karbon chair, winner of a Red Dot Award, whose black version has inspired this room's décor. Two accent colours that frame the rest of the installations in which green and blue tones are combined to recall the showroom's Mediterranean essence where the versatility of Actiu's products in different settings can be seen first-hand.

“Moods are directly linked to colours. Colour is increasingly being treated as an inseparable part of architecture, not only on an aesthetic level, but also as a psychological and sensory element. That is why we have used this play of colours to come up with a new experience for visitors,” explains Soledat Berbegal.

Furthermore, the new Parisian showroom has been equipped with the latest virtual reality technology to offer a complete experience, which can even be visited virtually through the new Actiu SmARt Tour app.

This space therefore embodies the company's more than 50 years of experience in manufacturing furniture for workspaces and hospitality environments based on innovation, design, sustainability and user comfort.

Actiu has worked on major projects in France and for well-known French companies in other parts of the world. The company, based in Alicante, was entrusted with furnishing the new Renault offices in Alcobendas (Madrid) as well as the new headquarters that the logistics company Solystic inaugurated in Alixan, in the Drôme region, in the south-east of the country. It has also participated in providing the furniture to transform the work philosophy of the regional headquarters of PricewaterhouseCoopers in the newly-renovated Grand Hotel-Dieu in Lyon, among other projects.

About Actiu

Founded in 1968 by Vicente Berbegal in Castalla, Alicante, Actiu is the leading Spanish company in the design and manufacture of furniture for workspaces and hospitality. With a firm commitment to R&D, quality, innovation and design, as well as the manufacturing of all its products in Spain, it espouses the concept of Cool Working. This concept has as its focus the furnishing of spaces for companies who are undergoing a process of cultural transformation, with the aim of improving productivity and employee satisfaction.

In 2008, Actiu launched a Technological Park in Castalla which occupies an area of 191,400 square metres and which embodies this philosophy. It is also totally sustainable and efficient. It is home to premises which are the first in Spain, the second in Europe, and one of the first five in the world to obtain the Well Platinum V2 certification. Moreover, Actiu has received Leed Platinum certification for the sustainability of its facilities, making it the first industrial company in the world to achieve both recognitions.

Of the awards received are the National Design and European Entrepreneur of the Year Award 2017 for the founder, and several design prizes for its products, such as the Red Dot, Design Preis, FX, Delta Awards, If Design and The Best of NeoCon, amongst others.

Temas relacionados
 
 
 
Escribe tu comentario

Para escribir un comentario necesitas estar registrado.
Accede con tu cuenta o regístrate.

Recordarme

Si no tienes cuenta de Usuario registrado como Usuario de El Periódico del Azulejo

Si no recuerdas o has perdido tu contraseña pulsa aquí para solicitarla