+
Accede a tu cuenta

 

O accede con tus datos de Usuario El Periódico del Azulejo:

Recordarme

Puedes recuperar tu contraseña o registrarte

 
 

BAÑO / BATHROOM

Grohe ultima su desembarco en ISH, la gran feria de Frankfurt / Grohe is shaping the future of water at the ISH

 

Grohe ultima su desembarco en ISH, la gran feria de Frankfurt -

J. CABRERIZO
07/02/2019

Más fotos

Las mejores imágenes de Cevisama 2019 (II).

Ver galería completa

Las mejores imágenes de Cevisama 2019 (II).

Ver galería completa

Las mejores imágenes de Cevisama 2019 (II).

Ver galería completa

Grohe, marca líder en el sector sanitario y en grifería de calidad, se posiciona como marca global en soluciones de baño, sistemas de cocina y gestión inteligente del agua en la feria ISH 2019, elevando así a otro nivel su lema Water. Intelligence. Enjoyment. Además, la compañía presentará un número récord de innovaciones, que podrán conocerse del 11 al 15 de marzo en Frankfurt (Alemania).

El estand de la firma, en el FORUM de Messe Frankfurt, estará dividido en tres áreas temáticas, donde el consumidor será el foco de atención y podrá experimentar con los productos y las innovaciones de la compañía de manera interactiva. Grohe expondrá multitud de opciones para el diseño del baño y de la cocina, con soluciones inteligentes y sostenibles

Transformación digital

La firma se está convirtiendo en una fuerza impulsora de la transformación digital dentro de la industria sanitaria con sus propios productos IoT. En la conferencia inaugural, Michael Rauterkus, CEO de Grohe, compartirá su visión de cómo la compañía está moldeando activamente el futuro del agua, mediante la digitalización o su gestión ‘smart’, con productos como Grohe Sense Guard. También se debatirá sobre este tema en el encuentro Intelligent Living Summit organizado junto a las compañías Miele y Viessmann.

Con las nuevas tendencias, baño y cocina tienden a convertirse en estancias donde vivir. Grohe presentará en ISH inspiración para crear un spa personal, con sus líneas de sanitarios. Además, tanto para el baño como para la cocina, mostrará sus gamas de grifos y accesorios en 5 colores y dos acabados que potencian la máxima libertad creativa. Aparte, la firma presentará soluciones tanto para instaladores como para usuarios finales con Grohe SmartBox.

En lo referente a la cocina, Grohe ofrecerá una posibilidad única para la combinación perfecta de sistemas de agua, fregaderos y accesorios de cocina. La tecnología SmartControl, éxito inigualable en el baño, se abrirá paso también en esta estancia.

Grohe, a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings, will be showcasing a record number of innovations at the ISH, the world's leading trade fair for the responsible use of water and energy in buildings (11-15 March 2019).

For the first time, Grohe will position itself as a leading global brand for one-source bathroom solutions, kitchen systems and intelligent water management. In doing so, the brand is raising the motto Water. Intelligence. Enjoyment to a new level, and in addition to new product launches, the element of water becomes the new focus of innovation. Grohe's CEO Michael Rauterkus will give a keynote speech at the beginning of the trade fair to share his vision of how Grohe actively shapes the future of water; including, among other things, the valuable resource’s digitization or intelligent water management.

In the past year, Grohe has evolved from a mere hardware manufacturer into a driving force of digital transformation within the sanitary industry, offering its own Internet of Things (IoT) products. The smart water control Grohe Sense Guard has arrived in the world of the smart home and secures the brand a place among the Top 100 Insurtechs in the Digital Insurance Agenda . Digitization is ever impacting new areas of our lives. The change from a smart home to an intelligently connected home will be the subject of discussion during a high-profile ISH panel session on Wednesday evening: At the "Intelligent Living Summit", GROHE together with the German companies Miele and Viessmann will speak in front of the invited audience about how your home can support your life in various and intelligent ways.

With the increasing importance of the bathroom becoming more of a living area, more and more often a design is required that fits in with individual concepts. Visitors of the Grohe booth at the ISH will find inspirations to create their own personal spa. These include minimalist ceramics lines that perfectly match Grohe bathroom products in form and function, as well as the Grohe Colors Collection, a range of Grohe faucets and accessories in ten different colours and finishes that allow the utmost possible creative freedom for individualizing the kitchen and bathroom.

Even behind the wall, GROHE can offer innovations with considerable added value to both installers and end users. The new GROHE Rapido SmartBox provides installers, architects and planners with an infinite number of solutions, using just one flush-mounted unit. It can be used universally for all of GROHE’s final assembly sets, regardless of whether it is a single-lever mixer, thermostat or SmartControl. The GROHE Rapido SmartBox features three outlets for a wider range of shower options and an ideal showering experience, easy installation thanks to inlets for hot and cold water that are connected from below, subsequent adjustment options by up to six degrees, a minimum installation depth of only 75mm and other benefits that visitors can experience directly at the booth or in the GROHE XXL Experience Truck.

Today, as one of the most successful brands for kitchen systems and a one-stop shop for the perfect combination of kitchen fittings, water systems and sinks, GROHE has also arrived at the heart of the house, the kitchen. The GROHE Blue water system provides filtered and chilled water that is either sparkling, less sparkling or still, and GROHE Red delivers boiling hot water directly from the tap. The SmartControl technology, which has already been successfully launched in the bathroom, will also make its way into the kitchen.

Grohe Inspires with a New Booth Concept
Grohe can be found at the FORUM of Messe Frankfurt. Using three themed environments and putting the consumer in the centre of attention, Grohe will demonstrate the multitude of individual design options for the bathroom and the kitchen in presenting intelligent and sustainable solutions. Visitors will be able to experience Grohe products and innovations on all levels of the transparent and elliptical glass construction – live, interactively and with the help of multimedia.

Temas relacionados
 
Nº 225 - Mayo de 2019
Edición en PDF de El Periódico del Azulejo

Consulta cuando quieras la edición en Papel desde el lector de PDFs.

Pulsa aquí

 
 
Escribe tu comentario

Para escribir un comentario necesitas estar registrado.
Accede con tu cuenta o regístrate.

Recordarme

Si no tienes cuenta de Usuario registrado como Usuario de El Periódico del Azulejo

Si no recuerdas o has perdido tu contraseña pulsa aquí para solicitarla