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TECNOLOGÍA / TECHNOLOGY

Florim presenta su nueva fábrica 4.0 en Fiorano Modenese / Florim presents its new Industry 4.0 factory in Fiorano Modense

 

Florim presenta su nueva fábrica 4.0 en Fiorano Modenese -

04/10/2018

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La nueva fábrica de Florim ya es una realidad. Esta infraestructura, inaugurada en el corazón del distrito cerámico italiano, en concreto en Fiorano Modenese, es un ejemplo de planta 4.0 que establece estándares sin precedentes en el campo de la innovación industrial.

Este centro de tecnología y automatización se despliega sobre una superficie de 48,000 metros cuadrados (junto a la sede institucional de la firma). La fábrica estará dedicada exclusivamente a la producción y la logística relacionada con las grandes piezas de la gama Florim Magnum Oversize (en formatos hasta 3x1,6 metros).

La nueva planta de Fiorano es el último paso en la estrategia de innovación de Florim en los últimos dos años, en la que ha acometido la inversión de más de 200 millones de euros. En 2017, la compañía abrió otro ejemplo de una fábrica 4.0 en Mordano (Imola - Bolonia), un centro tecnológicamente avanzado para la producción de cerámica de gran tamaño que luego llegarán a Fiorano para su posterior procesamiento.

Todos los procesos apuestan por la completa trazabilidad, desde la materia prima hasta la etapa de empaquetado. Cuenta con un software sofisticado para controlar y administrar automáticamente plantas, robots humanoides y vehículos guiados por láser. Este sistema de comunicación totalmente integrado está diseñado para mejorar la calidad del servicio al cliente y reducir los tiempos de entrega de material.

Claudio Lucchese, presidente del Grupo Florim, expresa que "entre 2013 y 2017, invertimos alrededor de 300 millones de euros, combinando todas nuestras fortalezas y energía para lograr resultados cada vez más ambiciosos. Para nosotros, en Florim, esto significa esforzarse por mejorar continuamente a través de la innovación, la digitalización y el uso de las tecnologías más modernas, al tiempo que vigila el impacto ambiental y sigue siendo muy sensible al arte y la belleza ".

Esta conciencia y sensibilidad se evidencian en la nueva fábrica, que se construyó con una atención meticulosa a los detalles y la estética. Un gran muro acristalado, que mide más de 1000 metros cuadrados, revela un espacio amplio y luminoso para un entorno de trabajo de alta calidad. El lado oeste del nuevo edificio se enfrenta a una impresionante escultura de bronce titulada "Percorso Amoroso" (Camino del amor), creada por el artista Giuseppe Gallo.

Además, todo el techo del almacén (más de 48,000 metros cuadrados) está siendo equipado con 26,000 metros cuadrados de paneles fotovoltaicos, una de las instalaciones de techos más grandes de Italia, que junto con los sistemas que la compañía ya usa, permitirán a Florim Alcanzar la autosuficiencia energética casi total.

The new Florim factory has been opened in the heart of the Italian ceramic district, in Fiorano Modenese: a 4.0 plant that sets unprecedented standards in the field of industrial innovation.

A hub of technology and automation that covers an area of 48,000 square metres (next to the institutional headquarters). The factory will be exclusively dedicated to processing and logistics related to Florim Magnum Oversize large slabs (in sizes exceeding 3 metres in height and 1.6 metres in width). The company is a market leader for this type of product, in terms of both the breadth of its range and its presence on the market.

 The new Fiorano plant is the latest step in Florim’s innovation strategy: in the last two years, the company has invested over 200 million euro. In 2017, the company opened another example of an Industry 4.0 factory in Mordano (Imola - Bologna), a technologically advanced centre for the production of large-size slabs that will then arrive in Fiorano for further processing, followed by packaging and shipping. The two companies will be united by their complete traceability, from raw material to the packaging stage. Sophisticated software will be used to automatically control and manage plants, humanoid robots and LGVs (Laser Guided Vehicles). This fully integrated communication system is designed to improve the quality of customer service and to reduce material delivery times. Due to its complexity and to the number of interconnected machines, the IT infrastructure will require a testing period before it is fully operational.

Claudio Lucchese, President of the Florim Group, comments: “Between 2013 and 2017, we invested around 300 million euro, combining all our strengths and energy to achieve increasingly ambitious results. For us at Florim, this means striving for continuous improvement through innovation, digitalisation and the use of the most modern technologies, while always keeping an eye on environmental impact and remaining highly sensitive to art and beauty.”

This awareness and sensitivity are evidenced in the Industry 4.0 factory, which was constructed with painstaking attention to detail and aesthetics. A large glazed wall, measuring over 1000 square metres, reveals a large, luminous space for a high-quality work environment. The west side of the new building faces an impressive bronze sculpture entitled “Percorso Amoroso” (Path of love), created by artist Giuseppe Gallo.

Additionally, the entire roof of the warehouse (over 48,000 square metres) is currently being fitted with 26,000 square metres of photovoltaic panels – one of the largest rooftop installations in Italy – which, along with the systems that the company already uses, will allow Florim to achieve almost total energy self-sufficiency.

Inspired by an innate passion for beauty and design, Florim has been producing porcelain surfaces to meet all the needs of the construction, architecture and interior design sectors for more than 50 years. Headed by Claudio Lucchese, son of its founder Giovanni Lucchese, the company has a past firmly rooted in the ceramics district at Sassuolo (Modena) and a present as an international industry trendsetter. Today, the Group employs 1,400 people worldwide and generates turnover of 425 million Euro. Famed for its quality, expertise and cutting-edge technology and design, it is known on the market through its high-end Italian brands (Floor Gres, Rex, CEDIT – Ceramiche d’Italia, Casa dolce casa – Casamood, Cerim and FLORIM stone) and Milestone, the brand manufactured in the USA for the North American market. With state-of-the-art production plants, distribution companies and partnerships in Europe, America and Asia and a number of flagship stores and single-brand showrooms, the company is well positioned in the world's top design districts. Its strategy focused on quality, innovation and sustainability combines with the creative drive and passion of its human resources to transform the value known as “Made in Italy” into “MADE IN FLORIM”.

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Nº 220 - Noviembre de 2018
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