APE Grupo, líder europeo en el diseño y comercialización de productos cerámicos, presenta esta semana en Cersaie su última apuesta: la marca Ilbagno, una visión revolucionaria que transforma la esencia del baño y ofrece soluciones integrales de calidad con una personalización ilimitada.
Ubicada en el estand B22 del Hall 26, la firma castellonense está mostrando a sus clientes Ilbagno. La nueva marca es el fruto de la dedicación de APE Grupo a la creación de soluciones integrales y de vanguardia para los espacios que habitamos.
Consulta la GALERÍA DE FOTOS de APE Grupo en Cersaie.
Con colecciones que incluyen lavabos y encimeras, platos de ducha, mamparas, bañeras y frontales de muebles, Ilbagno redefine las posibilidades del baño «con una mezcla única de materiales de alta calidad como porcelánico, Solid Surface y gel coat», expresan desde APE Grupo.
La firma castellonense ha fusionado la estética con la funcionalidad, convirtiendo el baño en un santuario de diseño, lujo y confort.De esta forma, APE Grupo amplía su concepto creativo The Perfect Mix y reafirma su compromiso de ofrecer una combinación armoniosa de las colecciones de sus distintas marcas y, al mismo tiempo, de la cerámica con otros productos. Este enfoque crea una sinergia entre las propiedades visuales y las capacidades técnicas de los materiales, brindando al baño una sensación de sofisticación.Una de las fortalezas distintivas de Ilbagno reside en su capacidad de personalización sin límites.
Los clientes tienen el poder de diseñar lavabos con cualquiera de las cerca de 150 colecciones de porcelánico de APE Grupo, así como personalizar el color, acabado y tamaño de los muebles de baño.
La cerámica de vanguardia como sello distintivo
Además de presentar todas las bondades de la nueva marca, APE Grupo exhibe en Bolonia sus aclamadas colecciones clásicas bajo APE best for you, las delicadas piezas de Carmen true tiles y los impactantes formatos de XLining.
En Cersaie, los profesionales de la cerámica tienen la oportunidad de explorar la gama completa de opciones decorativas y técnicas que la compañía castellonense ofrece para cada rincón del hogar, piscinas y exteriores.
En este sentido, dentro del abanico de novedades de APE, predomina Tibur, una colección de autor diseñada en exclusiva por el arquitecto Luigi Romanelli.
Esta serie rinde homenaje a la histórica ciudad de Tívoli, capturando su esencia en exquisitas baldosas de travertino Ocean Blue. También se presentan otras colecciones emblemáticas como Odyssey, Think y Black Hispania.En cuanto a Carmen, la marca de pequeño formato y cerámica decorativa, destaca A Piedi, una expresión de la pasión y dedicación de nuestros expertos artesanos. Con su suave relieve y colores cautivadores de su masa coloreada, cada pieza es un lienzo de creatividad. La celosía nos transporta a un taller de artistas, donde el tiempo se detiene y el legado perdura.
Finalmente, XLining, orientada al porcelánico de gran formato, muestra su rango de colecciones y sets decorativos, incluyendo Portoro Gold y Atelier. Esta apuesta ha arrancado con buen pie en 2023 y su facturación ya duplica, en seis meses, a la obtenida en el año anterior.
APE Grupo, a European leader in the design and marketing of ceramic products, is delighted to present its latest offering at Cersaie: the brand Ilbagno, a revolutionary vision that will transform the essence of the bathroom and offers comprehensive, quality solutions with unlimited customisation.
Located at stand B22 in hall 26, the Castellón firm is unveiling Ilbagno on this stage for innovation and design as the next milestone in its ongoing commitment to excellence and the evolution of the tile industry after celebrating its 30 years on the market.
The new brand is the result of APE Grupo’s dedication to creating complete, state-of-the-art solutions for the spaces we inhabit. With collections that include washbasins and worktops, shower trays, shower screens, bathtubs and furniture fronts, Ilbagno redefines the bathroom’s possibilities with a unique mix of high-quality materials, such as porcelain, Solid Surface and gel coat. The Castellón company has married aesthetics with functionality to turn the bathroom into a temple of design, luxury and comfort.
In doing so, APE Grupo is expanding its ‘The Perfect Mix’ creative concept and underlining its commitment to offering a harmonious combination of its different brands’ collections for the Ilbagno brand.
At the same time, ceramics with other products. This approach leads to a synergy between the visual properties and technical features of the materials used, bringing a sense of sophistication and style to the bathroom.
One of Ilbagno’s distinctive strengths lies in its capacity to offer unlimited customisation. Customers can design washbasins using any of APE Grupo’s almost 150 porcelain collections, as well as personalise the colour, finish and size of bathroom furniture.
In addition to presenting all the merits of its new brand, APE Grupo will be displaying its acclaimed classic collections in Bologna under the brand APE best for you, its delicate pieces from Carmen true tiles and the impressive formats of XLINING. At Cersaie, ceramics professionals have the chance to explore the full range of decorative and technical options the Castellón company offers for every corner of the home, swimming pools and outdoors.
In this vein, within the array of new features from APE, Tibur reigns supreme with a signature collection designed exclusively by the architect Luigi Romanelli. This series pays tribute to the historic city of Tivoli, capturing its essence in exquisite Ocean Blue Travertine tiles. Other symbolic collections, like Odyssey, Think y Black Hispania are also being presented.
With regard to Carmen, the small-size, decorative ceramics brand, A Piedi, is a particular highlight. It’s an expression of the passion and dedication shown by our expert craftspeople.
In fact, with its smooth relief and the enchanting tones of its colourful mass, each piece is a canvas of creativity and an ode to authenticity. Its latticework, which is a true reflection of age-old artistry, will transport you back to an artist’s workshop where time stands still and the artist’s legacy endures.
On the other hand, XLINING, which is focused on large-format porcelain, will be showing off its impressive range of collections and decorative sets, includin40g the majestic Portoro Gold and the groundbreaking Atelier.
This offering from the Castellón group has started 2023 off well and in just six months it has doubled the amount billed for the previous year; which is why it takes pride of place at the company’s stand at Cersaie.
Furthermore, APE Grupo will be displaying its repertoire for swimming pools and outdoor spaces at the Cersaie fair. In this area, the Castellón company offers traditional and high-end solutions to turn pools into exceptional areas. Collections like Vitra and La Palma, among others, provide unique, sophisticated design options to brighten up outdoor spaces with quality. Always with durable materials and turn swimming pools into even more special places.
On the other hand, the Pellicer family’s firm hopes to welcome visitors to its usual location (Hall 26-B22). Where, the leading ceramic design company will be sharing its innovative vision and stunning comprehensive solutions for every space in the home from 25-29 September in Bologna.