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Los colores del éxito de Seves glassblock

01.03.2016 10:52

El color es un elemento único y capaz de dotar de personalidad y estilo a los ambientes. Por ello, Seves glassblock ha creado New Colour Collection, una línea de bloques de vidrio ondulados que se comercializan en 16 tonalidades brillantes que han sido obtenidas con un proceso exclusivo que permite aplicar el color dentro del bloque. Los resultados decorativos son sorprendentes, tal y como se puede comprobar en las imágenes, ideales para generar entornos extremandamente vivos.

La multinacional ha sido la primera compañía mundial en introducir este procedimiento revolucionario que permite un atractivo impacto visual, máximo sentido de libertad para los diseñadores y entusiasmo de cara al consumidor.

Con ello, New Colour Collection se convierte en un aliado perfecto para optimizar proyectos de interiorismo singulares, tanto residenciales como comerciales, y marca un nuevo paso en la evolución decorativa de los bloques de vidrio.

PROPUESTAS en 3D // Esta colorista familia se suma a otras propuestas avazadas de Seves glassblock, como la 3D Collection, que añade una nueva dimensión al ladrillo de vidrio y ofrece al mundo de la arquitectura contemporánea nuevas posibilidades de diseño, estilo y creación de efectos.

Dentro de esta categoría de producto sobresale Doric, creado por el arquitecto Rafael Moneo y que explora por primera vez en un ladrillo de vidrio la decoración tridimensional sobre la superficie externa, que pasa de ser lisa al tacto a ser sinuosa y en relieve, realizada con formas acanaladas paralelas que sobresalen hacia el exterior.

#SpreadBeautifulAroundTown the New Campaign for Design Professionals //  Launched in September 2015, the new the campaign #SpreadBeautifulAroundTown is designed to familiarize architects and designers with Seves’s unique line of technologically advanced glass blocks.

The campaign will run throughout Europe -in Italy, Spain and France as well as in the United States- to show how Seves has radically renewed the glass block, making it a sophisticated product that offers “smart solutions” for specific architectural needs. Today more than ever, Seves is working together with architects and designers to create structures that combine design and beauty with functionality, safety, versatility and sustainability.

To deliver this message, #SpreadBeautifulAroundTown provides users with interactive tools designed to help them discover all the “smart solutions” Seves has to offer:

Create your solution. A quick application to showcase the endless design possibilities of coloured glass blocks. Users can create fun patterns buy filling in the blocks to generate their own customizable design solution, created with the 16 bright and bold colours of the New Colour Collection.

Smart Solutions. This short quiz consisting of six questions is designed to teach users about the high performance capabilities of glass blocks: fire resistance, light control, thermal insulation, acoustic insulation and high mechanical resistance. Each “smart solution” is designed to accommodate the most demanding challenges of contemporary architecture.

Smart Guide. The free Smart Guide, available to download, is filled with completed projects as well as additional information and inspiration on how to use Seves’s “smart solutions” in any application – horizontal or vertical, exterior or interior.

The #SpreadBeautifulAroundTown campaign aims to position the glass block as the ideal ally for architects and designers, capable of responding to the many challenges of contemporary architecture without compromising creativity.