+
Accede a tu cuenta

 

O accede con tus datos de Usuario El Periódico del Azulejo:

Recordarme

Puedes recuperar tu contraseña o registrarte

 
 
 

FERIA INTERNACIONAL / TRADE FAIR

Cersaie 2021 planteará por primera vez su edición virtual / The new feature of this 38th edition is Cersaie Digital

El certamen presencial está previsto que abra sus puertas, si lo permite la pandemia de coronavirus, entre el 27 de septiembre y el 1 de octubre / The physical exhibition is scheduled to open, if the coronavirus pandemic allows, between September 27 and October 1

 

Cersaie 2021 planteará por primera vez su edición virtual -

J. CABRERIZO
25/02/2021

Cersaie, la feria internacional más influyente en el campo de los recubrimientos cerámicos y el equipamiento de baño, plantea una alternativa virtual a su próxima edición presencial, que está previsto que se celebre entre el 27 de septiembre y el 1 de octubre

La gran novedad del certamen, cuya celebración física dependerá de la evolución de la pandemia mundial de coronavirus, es el lanzamiento de Cersaie Digital, un evento on line que estará disponible durante tres semanas (del 20 de septiembre al 8 de octubre) y en el que los expositores de la feria presencial podrán mostrar sus novedades de producto.

Hay que recordar que el evento no pudo celebrarse en el año 2020 debido al covid-19 ya que Italia fue uno de los países más afectados, al igual que España, cuya delegación es la más numerosa entre las extranjeras dentro de la cita anual. Desde la organización de Cersaie confían en que sí se pueda desarrollar en este ejercicio y señalan que "la feria física cumplirá con los más estrictos protocolos de seguridad", al tiempo que vaticinan que "la campaña de vacunación estará en una etapa avanzada y las restricciones se relajarán".

Por otra parte, desde BolognaFiere apuntan que ya está reservado el 80% de la superficie comercial del encuentro ferial para la edición 2021. Asimismo se ha desvelado la nueva imagen del encuentro, creada por la agencia 45 Gradi y que resume de forma visual la apertura de Cersaie a nuevas posibilidades.

Cersaie, the world's most important exhibition of ceramic tile and bathroom furnishings, will be back in the Bologna Exhibition Centre from 27 September to 1 October 2021. This year's show will see the return of the physical exhibition, which will observe the strictest safety measures at a time when the vaccination programme should be well underway and restrictions eased.

The confidence of exhibitors and their desire to look to the future is clearly demonstrated by the fact that 80% of the total space allocated at Cersaie 2019 has already been booked seven months before the show is due to open. This percentage, together with the fact that exhibitor applications are arriving from all over the world, promises well for extensive international participation. It also confirms the appeal of Cersaie and its excellent relationship with exhibitors, boosted by the hard work that has continued uninterruptedly through these difficult months.

One completely new feature of this 38th edition is Cersaie Digital, which will be online for three weeks from 20 September to 8 October. The exhibitors at the physical exhibition will also be participating in the online event, which is intended to complement rather than substitute the in-person show. In particular, the digital event will fully exploit the potential of information technology, the dematerialisation of information and events and the global reach of the internet to consolidate the role, standing and prestige of Cersaie, the International Exhibition of Ceramic Tile and Bathroom Furnishings.

While maintaining the visual concept created in 2019, the agency 45 Gradi has designed a new logo that reflects the innovative aspects of the next edition of the show. The new design features a cube, the distinctive graphic element of the Cersaie logo, opening up into three-dimensional modules to generate a multitude of pixels that represent new possibilities and scenarios. This logo is the visual representation of the new concept of “OPEN”, which at this year’s Cersaie is combined with Evolution to signify the desire to embrace new stimuli and develop them into fresh opportunities. The image is also associated with the name Cersaie Digital, which maintains the reference to the parent exhibition while representing the event's launch as a digital web experience with radically different forms of participation compared to the past.

Temas relacionados
 
 
 
Escribe tu comentario

Para escribir un comentario necesitas estar registrado.
Accede con tu cuenta o regístrate.

Recordarme

Si no tienes cuenta de Usuario registrado como Usuario de El Periódico del Azulejo

Si no recuerdas o has perdido tu contraseña pulsa aquí para solicitarla