+
Accede a tu cuenta

 

O accede con tus datos de Usuario El Periódico del Azulejo:

Recordarme

Puedes recuperar tu contraseña o registrarte

 
 

BAÑO / TECHNOLOGY

Grohe: el futuro del agua en la feria ISH 2019 / Grohe shapes the Future of Water with a record number of innovations at ISH

 

Grohe: el futuro del agua en la feria ISH 2019 -

J. CABRERIZO
13/03/2019

Más fotos

Las mejores imágenes de Cevisama 2019 (III).

Ver galería completa

Las mejores imágenes de Cevisama 2019 (III).

Ver galería completa

Las mejores imágenes de Cevisama 2019 (III).

Ver galería completa

El estilo de vida actual está cambiando y a su vez la definición y el uso de las estancias para los consumidores. Grohe, la firma alemana líder en equipamiento sanitario y en grifería de calidad, ha identificado cinco grandes tendencias del mercado: los consumidores han pasado de un consumo pasivo a ser creadores de nuevos espacios y de la búsqueda de soluciones simples e inteligentes. Hoy en día, la innovación y el diseño de productos dependen de la comprensión de estas nuevas necesidades.
 
La compañía alemana quiso reflejar las cinco tendencias top a consumidores y clientes durante su principal evento en el inicio de la feria ISH en Frankfurt, Alemania. Con un número récord de 500 productos nuevos y únicos, Grohe sorprendió a sus clientes y consumidores con soluciones innovadoras.
 
La impresión en 3D revolucionará la experiencia del agua en el hogar
Grohe ha desarrollado una fórmula única de gránulos para sus impresoras de metal 3D. “El diseño de nuestros nuevos grifos Grohe Atrio Icon 3D y Grohe Allure Brilliant Icon 3D son increíbles. “Hacen posible lo imposible”, dijo Michael Rauterkus, CEO de Grohe AG. “Lo que ves es el futuro del diseño. Para los consumidores, es el futuro de su propia creatividad y personalización. Creemos que la impresión de metales en 3D revolucionará la experiencia del agua en el hogar. Es la combinación definitiva de personalización y producción industrial”.
 
Cada vez son menos los límites entre los espacios de casa. La cocina es a menudo parte de la sala de estar, el baño se abre al dormitorio y ambos se están convirtiendo en estancias importantes en vez de únicamente funcionales. Al diseñar su propio espacio, los usuarios prestan mucha más atención a los detalles en el baño y en la cocina.

Grohe combina tecnología de vanguardia con un diseño espectacular. "Las expectativas de los consumidores están cambiando en gran medida", dijo Michael Rauterkus, mientras pronunciaba su discurso de apertura ante 350 periodistas internacionales e invitados. “Grohe está dando forma al futuro del agua, en términos de diseño e innovación, tanto analógica como digital, y les brinda a nuestros clientes y consumidores los elementos básicos que necesitan para aprovechar el poder y la belleza del agua, como una experiencia personalizada y única donde disfrutar del agua. Mientras que los nuevos espacios de vida evolucionan alrededor del baño y la cocina, los consumidores a menudo se enfrentan a una complejidad no deseada en el proceso de creación.”
 
La búsqueda de la sencillez con soluciones fáciles e intuitivas se encuentra con un nuevo minimalismo en los hogares. Los productos combinan calidad con una importante gama de colores y materiales: desde griferías para baños, duchas y cerámicas, hasta grifos de cocina, fregaderos, accesorios y placas de descarga. “Nadie más ofrece, en toda la gama de productos, la calidad y la durabilidad en tantos colores que requieren los baños y las cocinas”, enfatizó Michael Rauterkus.


 
Nuevo sistema ecológico conectado para la seguridad y gestión del agua
Hace dos años, en ISH, Grohe lanzó Grohe Sense y Grohe Sense Guard y, a día de hoy, la firma es pionera en la digitalización en la industria sanitaria y extiende su competencia más allá de las soluciones de hardware sanitario. En la conferencia de ISH 2019, Grohe anunció una nueva generación de sensores de agua; Grohe Sense y Grohe Sense Guard Pro, que está optimizado para su uso en hogares multifamiliares y edificios residenciales. Instalado en las tuberías de agua, proporciona datos sobre el consumo de agua directamente en los dispositivos móviles a través de la app Grohe Sense lo que permite a los usuarios tener el control de su consumo. Este nuevo sistema ha creado un nuevo modelo de negocio disruptivo para la empresa, así como para los instaladores y nuevos socios comerciales.

“Estamos creando una plataforma inteligente, el mayor ecosistema para la seguridad del agua y su gestión, que permitirá a nuestros socios del sector en todo el mundo, como las compañías de seguros, implementar nuevos modelos de negocios", dijo Michael Rauterkus.
 
El mayor impulso de innovación de Grohe hasta la fecha en ISH
En general, Grohe introdujo un número récord de innovaciones y más de 500 productos nuevos y únicos que abordan los "nuevos espacios de vida" de las tendencias actuales. “Los consumidores se convierten en creadores", "son buscadores de simplicidad” "quieren tomar el control" y "una gestión inteligente de la vida”. Es el mayor impulso de innovación de Grohe hasta el momento: adaptado a las necesidades de los consumidores, así como a socios profesionales como arquitectos, instaladores, aseguradores y expertos en hogares inteligentes. "Como Grohe significa Agua, Inteligencia y Disfrute, estamos creando soluciones inteligentes de agua que mejoran la vida", destacó Michael Rauterkus. “Lo más importante es que estamos transformando la experiencia del agua en sí”.

Acerca de Grohe

Grohe es una marca global líder en soluciones integrales de baño y equipamiento de cocina, que cuenta con un total de 6.000 empleados, de los cuales 2.400 se encuentran en Alemania. La compañía es parte de LIXIL Group Corporation desde 2014. Como marca internacional, GROHE sigue los valores de la firma en tecnología, calidad, diseño y sostenibilidad, buscando así ofrecer “Pure Freude an Wasser".

Grohe ha estado desarrollando nuevas categorías de productos desde sus inicios. Estos incluyen los sistemas de agua Grohe Blue y Grohe Red, además del recientemente introducido sistema de seguridad de agua Grohe Sense, un componente totalmente novedoso en el mercado Smart Home. La innovación, el diseño y el desarrollo están estrechamente ligados y consagrados como un proceso integrado. Como resultado, los productos Grohe llevan el sello de calidad "Made in Germany". Solo en los últimos diez años, la firma ha recibido más de 300 premios de diseño e innovación, además de aparecer en varios rankings TOP como una de las "grandes marcas más sostenibles de Alemania", lo que confirma el éxito de Grohe. La compañía alemana ha sido la primera en su sector en ganar el premio RSC del gobierno alemán y también ha aparecido en el reconocido ranking de la revista Fortune de las Top 50 empresas que están cambiando el mundo ("Change the world").

how they define and use their living spaces. GROHE has identified five mega trends: Consumers have risen from passive consumption to taking control over the creation of new living spaces and have become creators themselves in seeking simplicity and intelligent product solutions. Today, more than ever, product innovation and design depend on an empathetic understanding of these trends as consumers are inclined to choose integrated solutions over single products. GROHE, a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings, gave an impressive account of its journey in reflecting the five mega trends in its offering to consumers and customers during its keynote event at yesterday’s start of the ISH trade fair in Frankfurt, Germany. With a record number of 500 single new products GROHE surprised its customers and consumers with solutions that actively shape the future of water.

3D metal-printing will revolutionize the water experience in the home

A unique formula of granules has been exclusively developed by GROHE for their 3D metal-printers located at its Hemer manufacturing site in Germany. ”The design of our new faucets GROHE Atrio Icon 3D and GROHE Allure Brilliant Icon 3D are beyond belief. They make the unthinkable possible,” Michael Rauterkus, CEO GROHE AG, said. “What you see is the future of design. For consumers, it's the future of their own creativity and ultimate personalization. We believe that 3D metal-printing will revolutionize the water experience in the home. It’s the ultimate blend of customization and industrial production.”

Changing requirements as consumers become creators

The boundaries between the individual living areas are becoming more blurred. The kitchen is often part of the living room, the bathroom opens up to the bedroom and both are becoming important living spaces instead of purely functional ones. When designing their own living space, consumers pay much more attention to detail in the bathroom and the kitchen than ever before. Consequently, bathroom and kitchen products have become household furnishings that allow consumers to express their individual style and preferences. As the first European leading sanitary brand to launch 3D metal-printed faucets, GROHE breaks with the old principle of form following function and combines cutting-edge technology with spectacular design. It is an impressive statement of GROHE’s willingness and ability to shape the future of water and accompany its customers and consumers on their journey to create the living spaces they desire. “Consumer expectations are changing to a great extent”, said Michael Rauterkus, as he delivered his keynote speech in front of 350 international journalists and invited guests. “GROHE is shaping the future of water, in terms of design and innovation, both analogue and digital, giving our customers and our consumers the building blocks they need to harness the power and the beauty of water – as a tailored experience wherever they enjoy water.” Whilst new living spaces evolve around the bathroom and the kitchen, consumers are often confronted with an unwanted complexity in the creation process.

The search for simplicity in terms of easy and intuitive solutions is met with a new minimalism to people’s homes. GROHE clearly positioned itself as a leading global brand for complete bathroom solutions, supporting consumers in becoming creators without having to deal with complexity. Its products combine quality with a stunning range of colors and materials: from faucets, showers and ceramics, to kitchen faucets, sinks, accessories and flush plates. “Nobody else offers, across the whole product range, the quality and durability in so many colors that bathrooms and kitchens require”, emphasized Michael Rauterkus. Essence, GROHE’s newly introduced and first ceramic line that includes bathtubs, is a perfect showcase of the new minimalism and search for simplicity, showing beauty in its purest form. The design line’s characteristics are its gentle organic forms that are based on their reduction to the essentials. But minimalism by GROHE goes far beyond design, it means also the intuitive handling and easy installation of products. The new GROHE Rapido SmartBox provides architects, planners and installers with an infinite number of possible solutions with just one concealed installation solution: For maximum efficiency and planning flexibility, the concealed installation can be combined not only with the innovative shower system GROHE SmartControl but also with thermostats and single-lever mixers, offering a universal solution for all requirements.

A new connected eco system for water security and water management

At ISH two years ago, GROHE launched its first Internet of Things (IoT) solution, GROHE Sense and GROHE Sense Guard. Today, GROHE is pioneering digitization in the sanitary industry and extends its competence well beyond sanitary hardware solutions. At the ISH 2019 keynote, GROHE announced a new generation of GROHE Sense water sensors and the launch of GROHE Sense Guard Pro, which is optimized for use in multi-family homes and high-rise residential buildings. Installed on both the cold and hot water pipes, it offers water security and provides accurate water consumption data directly onto mobile devices via the GROHE Sense App. This also means that there is full visibility of water and energy consumption, allowing consumers to take control. Moreover, with the combination GROHE Sense Guard and Sense Guard Pro, the global brand is now able to help prevent water damage in 90 percent of the residential market. The GROHE Sense system has created a disruptive new business model for GROHE as well as for installers and new business partners such as insurance and property management companies. “We are creating an intelligent platform, the biggest ecosystem for water security and water management, which will allow our industry partners worldwide, such as insurance companies, to implement new business models”, said Michael Rauterkus. 

Biggest innovation push of GROHE to date at ISH

Overall GROHE introduced a record number of innovations and more than 500 single new products that address the five mega trends ‘new living spaces’, ‘consumers become creators’, ‘simplicity seekers – the search for simplicity’, ‘taking control’, and ‘intelligent life management’. It is the biggest innovation push of GROHE so far – tailored to the needs of consumers as well as professional partners such as architects, installers, insurers and smart home experts. “As GROHE stands for Water, Intelligence, and Enjoyment, we are creating intelligent water solutions that transform lives for the better”, highlighted Michael Rauterkus. “Most importantly, we are transforming the experience of water itself”.

About GROHE

GROHE is a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings and has a total of over 6,000 employees, 2,400 of which are based in Germany. GROHE has been part of the LIXIL Group Corporation since 2014. As an international brand, GROHE pursues the brand values of technology, quality, design and sustainability, seeking to offer the “Pure Freude an Wasser”. GROHE has been developing new product categories since its inception. This includes the GROHE Blue and Red water systems and the recently-introduced GROHE Sense water security system, which is an innovative component in the growth market of smart home technology. Innovation, design and development are closely aligned with one another and are enshrined in the German site as an integrated process. As a result, GROHE products carry the seal of quality “Made in Germany”. In the past ten years alone, more than 300 design and innovation awards as well as several top rankings at the German Sustainability Award have confirmed GROHE's success. GROHE was the first in its industry to win the German government’s CSR prize and was also featured in the renowned Fortune magazine’s ranking of Top 50 that are “Changing the World”.

Temas relacionados
 
Nº 229 - Octubre de 2019
Edición en PDF de El Periódico del Azulejo

Consulta cuando quieras la edición en Papel desde el lector de PDFs.

Pulsa aquí

   
Escribe tu comentario

Para escribir un comentario necesitas estar registrado.
Accede con tu cuenta o regístrate.

Recordarme

Si no tienes cuenta de Usuario registrado como Usuario de El Periódico del Azulejo

Si no recuerdas o has perdido tu contraseña pulsa aquí para solicitarla