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¿Cuánto facturó Hinojosa Packaging Group en el 2024? / Hinojosa had a turnover of 795 million € in 2024

El grupo valenciano creció un 7,6% en comparación con el último ejercicio / The group has 25 production plants and 3.000 employees in Spain, France, Portugal and Italy

07.07.2025 22:50

XÀTIVA (VALENCIA). Hinojosa Packaging Group ha presentado los resultados correspondientes al pasado ejercicio. La firma valenciana concluyó el 2024 con una facturación de 795 millones de euros, lo que supone un crecimiento del 7,6% respecto al año anterior. La compañía continuó invirtiendo en un modelo de crecimiento que combina la consolidación en el mercado español y la expansión internacional.

Con un total de 25 plantas y de cerca de 3.000 trabajadores, Hinojosa consolida su internacionalización ya que: sus centros en Francia, Portugal e Italia representan el 25% de la facturación total del grupo.

Desde la firma reseñan que «este crecimiento se apoya en una ambiciosa estrategia industrial, reflejada en una inversión en mejoras productivas, innovación y sostenibilidad que alcanzó los 87 millones de euros en 2024, impulsando la capacidad y eficiencia operativa de la compañía. Esta inversión incluye actuaciones clave orientadas a mejorar directamente la experiencia del cliente, como la instalación de una nueva impresora offset de última generación en la planta de Valladolid, que refuerza la calidad y fiabilidad del servicio. Otros proyectos destacados han sido la ampliación de la planta de Xàtiva con la onduladora más avanzada del mercado a nivel mundial o el nuevo centro logístico de Vigo, que permiten aumentar la capacidad de producción y reducir significativamente los plazos de entrega, ofreciendo así un servicio más ágil y eficiente».

Sostenibilidad

Hinojosa también ha presentado su Informe de Sostenibilidad 2024, que marca el inicio del nuevo Plan Estratégico Momentum y recoge sus principales avances ESG como el alcance del 61% de energía renovable o la valorización del 94% de sus residuos.

En 2024, la iniciativa Science Based Targets (SBTi) validó los objetivos de Hinojosa de reducir el 60% de las emisiones de alcance 1 y 2, y del 42% en las de alcance 3 para 2030, además de lograr que el 100% de la energía eléctrica consumida provenga de fuentes renovables. La compañía también mantiene su ambición de alcanzar el estándar Net-Zero en 2050, lo que implica reducir un 90% las emisiones de los tres alcances.

El desarrollo de las personas ha sido otro eje clave del año. Entre las iniciativas centradas en la captación y desarrollo del talento joven destaca la Cátedra Hinojosa, con la Universitat Politècnica de València, y la segunda edición del Programa Graduates, un puente entre la universidad y el liderazgo profesional.

Todos los hitos del último año están recogidos en el Informe de Sostenibilidad 2024, disponible en la web corporativa de Hinojosa: https://hinojosagroup.com/informes-de-sostenibilidad/

Hinojosa Packaging Group ended 2024 with a turnover of 795 million euros, a growth of 7.6% compared to the previous year. The company continued to invest in a growth model that combines consolidation in the Spanish market with international expansion. With a total of 25 plants and nearly 3.000 employees, Hinojosa is consolidating internationalisation: the sites in France, Portugal and Italy represent 25% of the group’s total turnover.

This growth is supported by an ambitious industrial strategy, reflected in an investment in productive means, innovation and sustainability that rose up to 87 million euros in 2024, boosting the company’s capacity and operational efficiency. This investment includes key actions aimed to enhance customer experience, such as the installation of a new state-of-the-art offset printer at the Valladolid plant, which strengthens the both quality and service. More relevant projects were the expansion of the Xàtiva plant with the most advanced corrugator in the market, and the new logistics centre in Vigo, which will optimize production capacity and improve service level.

Hinojosa also introduced the Sustainability Report 2024, which marks the start of the new “Momentum Strategic Plan” and includes the main ESG matters, such as the achievement of 61% renewable energy and recovery of 94% of its waste.

In 2024, the Science Based Targets (SBTi) initiative validated Hinojosa’s targets of 60% reduction in Scope 1 and 2 emissions and 42% reduction in Scope 3 emissions by 2030, as well as achieving 100% of electricity consumption from renewable sources. The company also maintains the ambition of reaching Net-Zero standard by 2050, which implies a 90% reduction in emissions from all three ranges.

People development was one more key focus of the year. Among the initiatives focused on attracting and developing young talent, the most notable included the Hinojosa Chair with the Universitat Politècnica de València, and the II edition of the Graduates Programme, a bridge between the university and professional leadership.

Innovation in customer service remains a priority. In 2024, Hinojosa launched new sustainable solutions, such as a packaging made from 100% recycled and recyclable cardboard for refrigerated orders, developed in partnership with DIA, or a new 100% cardboard packaging system for bottles together with KHS Group.

The efforts to offer a wide range of products tailored to the needs of the customers have been recognised by awards such as the prestigious Carton of the Year at the European Carton Excellence Awards, recognising an exclusive design for a perfume collection. Also noteworthy is the fact that, for the third consecutive year, Hinojosa won the gold medal from EcoVadis, with a record score of 78 out of 100, placing it in the 97th percentile of the best rated companies.