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DISEÑO / DESIGN

Cosentino desvela la nueva imagen de Silestone / Cosentino presents the new image of Silestone

 

Cosentino desvela la nueva imagen de Silestone -

J. Cabrerizo
04/05/2021

Tras más de tres décadas como referente de las superficies para la arquitectura y el diseño, Silestone, la marca de cabecera de Grupo Cosentino, acaba de renovar su identidad corporativa. Una nueva imagen de marca que Silestone ha estrenado en el torneo Mutua Madrid Open de tenis.

De esta manera, el nuevo imagotipo de Sileston parte de la transparencia y la responsabilidad inherentes al ADN de la marca y de la propia compañía. Así, la representación gráfica de la marca esta llena de cercanía, frescura y sencillez. Algo que consigue a través de una tipografía desarrollada por el equipo de Cosentino, junto con la consultora independiente Nadie, y que pretende aportar una naturaleza mucho más experiencial y emocional.

En este sentido, el nuevo conjunto de la imagen de la marca está integrado por isotipo + logotipo, además del endoso de Cosentino. El isotipo, donde prima la esencia de Silestone, preserva la conocida silueta de la “S”, evolucionando hacia una forma más fresca y simplificada que se convierte en un icono abierto a albergar en un futuro distintos recursos gráficos, como imágenes, vídeos, texturas o patrones. Este isotipo se presenta, además, por primera vez en dos colores, un rojo y un azul celeste que se usarán dependiendo del ámbito de aplicación o temática.

En cuanto al logotipo, los detalles y elementos gráficos de cada letra complementan la coherencia y la originalidad del diseño, transmitiendo modernidad y sencillez. Ángulos de 15 grados y una tipografía a medida transmiten este nuevo universo, más fresco, joven, y que acerca la marca a nuevas esferas de diseño.Este innovador emblema será aplicado a partir de ahora en todas las campañas de marca, materiales de marketing, entornos digitales y estará presente en los próximos lanzamientos de nuevas colecciones de colores.

La nueva imagen de Cosentino es la primera muestra de una estrategia de renovación profunda de la marca, que pone en valor la importancia de los distintos espacios del hogar, y que se dirige a una nueva generación.


El cambio de identidad visual está en línea también con la nueva naturaleza responsable y sostenible de Silestone; gracias a la pionera y exclusiva tecnología HybriQ, presentada en 2020. Se trata de una innovación tecnológica que implica dos cambios importantes: un nuevo proceso productivo a la hora de fabricar Silestone; y una nueva composición del producto, afianzando la apuesta de Cosentino por la responsabilidad, la sostenibilidad y la economía circular.

Así, la tecnología HybriQ contempla en su producción el uso de un 99% de agua reutilizada y el 100% de energía renovable. También incorporación nuevas mejoras y sistemas más avanzados en gestión sostenible y economía circular.

Igualmente con HybriQ, Silestone incorpora una nueva formulación híbrida de materias primas minerales. Con prestaciones iguales o mejores que el cuarzo, y materiales reciclados que permite reducir un 50% el uso de sílice cristalina en su composición. Esta reducción llega incluso al 90% en algunos colores. Así, el nuevo Silestone, además de mantener las mismas prestaciones mecánicas y técnicas; conservando todas sus certificaciones de calidad e higiene; y permite nuevas posibilidades de diseño, como profundidad, traslucidez o difuminados; y resulta asimismo mucho más sostenible y seguro de manipular.

En línea con las nuevas tendencias de la sociedad, marcada por valores como la sostenibilidad y la responsabilidad, Cosentino se anticipa con la nueva imagen de Silestone. Así inaugura una nueva era bajo la categoría de “The Ultimate Mineral HybriQ Surface” para Silestone; que a partir de ahora será el nuevo descriptivo de la marca.

stone.

As of today, Silestone by Cosentino has a new voice to continue inspiring people through innovative and sustainable spaces, based on values that demand essence, personality, innovation, responsibility and humanity, qualities that have made Silestone unique from its origin.

Silestone launches a new imagetype full of power and personality, rooted in the transparency and responsibility inherent in the DNA of the brand and the company itself. Its proximity, freshness and simplicity are combined with a key typeface, developed by Cosentino’s Image and Brand team and the independent consultancy Nadie, to provide the brand with a much more experiential and emotional character.The graphic design is a restrained evolution, where the isotype + logotype structure, as well as the endorsement of Cosentino, are maintained. The isotype, where the essence of Silestone® prevails, continues to use its well-known “S”, evolving towards a fresher and simplified design to reach a new stage, and turns it into a memorable icon and an open window to welcome different graphic resources in the future, such as images, videos, textures or patterns. Also for the first time, this isotype comes in two colours, Pantone Warm Red C, an evolved shade of red, and Pantone 629 CP, a light blue. The use of one or the other will depend on the application or thematic area.

The logotype, details and graphical elements of each letter complement the consistency and originality of the design, conveying modernity and simplicity. The 15 degree angle and bespoke typography convey this new, fresher and youthful universe, taking the brand into new spheres of design.

This innovative emblem will now be used on all brand campaigns, marketing materials and digital environments, and will be present in the upcoming launches of new colour collections.

This is just the tip of the iceberg of a thorough rebranding strategy, which will emphasise the importance of life in the different areas of the home and generates new communication codes aimed at a new generation.

This new visual identity is also in line with the new responsible and sustainable character of Silestone thanks to the pioneering and exclusive HybriQ technology, developed and launched in 2020 by Cosentino. HybriQ is a technological innovation that sets a new standard in the market of surfaces for architecture and design, and changes the paradigm of the so-called quartz surface category.

HybriQ technology involves two important changes: a new production process for manufacturing Silestone and a new product composition, both with the aim of strengthening Cosentino’s commitment to responsibility, sustainability and circular economy.

At the production level, HybriQ technology includes Cosentino’s own environmental milestones, such as the use of 99% reused water from production processes and 100% renewable energy, while also incorporating new improvements and more advanced systems in sustainable management and circular economy in its factories.

In terms of composition, HybriQ uses a new hybrid formulation of mineral raw materials with equal or better performance than quartz and materials of a recycled origin. This makes it possible to reduce the use of crystalline silica in the composition of Silestone by 50%, achieving a reduction of up to 90% for some colours. With this new composition, Cosentino creates a Silestone® with the same mechanical and technical performance, which maintains all its quality and hygiene certifications, and with an appearance that retains its timeless beauty, while also providing new design possibilities in terms of depth, translucency and blurring effects, among others.

Thanks to HybriQ, the Cosentino Group reaffirms its leadership in the sector and paves the way for greater sustainability, while contributing significantly to health and safety in the company’s value chain, with a special focus on the people directly involved in the production process.

The world has changed, the consumer has changed, and sustainability and responsibility are now a requirement, a commitment and an unquestionable necessity. Once again, Cosentino anticipates trends and opens a new era for Silestone®, “The Ultimate Mineral HybriQ Surface”, which from now on will define the brand.

Silestone by Cosentino is the leading global hybrid mineral surface for the world of architecture and design. With more than 30 years at the forefront of the market, Silestone® offers unique technical and design characteristics, such as high resistance and hardness, easy daily maintenance, high colour consistency and unparalleled beauty. Over the past few years, Cosentino has developed the innovative and exclusive N-Boost and HybriQ technologies. The use of these technologies has meant a qualitative leap in the evolution of Silestone® in terms of functionality, quality, beauty and sustainability. Silestone® consists of a hybrid formulation of mineral raw materials, such as quartz, and materials of a recycled origin. Cosentino’s production process is an environmental success story, since it is carried out using 99% recycled water and 100% renewable energy, as well as reused raw materials.

The aesthetic and design possibilities of Silestone® are limitless for architecture and design professionals: it is available in over 80 colours and a wide range of textures and formats. It is a perfect surface for a large number of applications in kitchens and bathrooms, as well as laboratories, hospitals, hotels, restaurants and other professional spaces. Under the slogan ‘Tops On Top’, entrepreneur and international fashion icon Cindy Crawford is an ambassador for Silestone.

 
 
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