Tile of Spain, la marca internacional que representa a más de 100 fabricantes de azulejos pertenecientes a Ascer, ya ha abierto las inscripciones para la edición 2024 de Passport to Creativity. El plazo permanecerá abierto hasta el 31 de diciembre.
En su duodécimo año, Passport to Creativity buscará, de nuevo, de visibilizar en Estados Unidos la rica historia de la cerámica española al invitar a un grupo exclusivo de arquitectos, diseñadores de interiores y profesionales a un viaje a Valencia. Durante el tour de cinco días, los participantes llevarán a cabo una inmersión en el pasado, presente y futuro del azulejo español.
El tour de este año se llevará a cabo durante febrero de 2024, coincidiendo con el desarrollo de Cevisama. El viaje comenzará con una visita a la feria internacional. Los participantes también disfrutarán de recorridos guiados por las instalaciones de algunos de los fabricantes de Tile of Spain en la provincia de Castellón, entre otras visitas.
«A través de nuestro Passport to Creativity, nuestros invitados tienen cada año la oportunidad de conocer las virtudes de la cerámica española», afirma Rocamador Rubio, desde la dirección de Tile of Spain USA. «A medida que los requisitos de construcción y diseño de proyectos exteriores e interiores cambian, el conocimiento y la experiencia del sector cerámico español son un valor añadido paracomprender y mejorar la planificación de sus proyectos comerciales y residenciales», afirma.
Tile of Spain, the international brand representing more than 100 ceramic tile manufacturers belonging to the Spanish Ceramic Tile Manufacturer’s Association (Ascer), is accepting entries, now through December 31st, 2023, for the 2024 edition of the “Passport to Creativity” tour.
Now in its twelfth year, “Passport to Creativity” commemorates the rich history of Spanish ceramics by inviting an exclusive group of architects, interior designers and trade professionals, on a trip to Valencia, Spain.* During the 5-day tour, attendees will gain a comprehensive understanding of the origins of ceramics, manufacturing processes and the technical and aesthetic advantages of the different genres of tile.
This year’s tour will be held in late February 2024, with exact dates to be announced. The trip will commence with a visit to Cevisama, the International Tile and Bath Furnishing Show, held in Valencia, Spain, from February 26th – March 1st, 2024. Attendees will also enjoy guided tours of Tile of Spain manufacturers’ facilities, visits to local historical sites and a deep dive into Spanish culture, all while earning CEU credits.
“Through our annual ‘Passport to Creativity’ tour, our guests have the opportunity to learn about and experience the inherent benefits of ceramic tile from Spanish manufacturers and tile specialists, first-hand,” states Rocamador Rubio, Director of Tile of Spain for the USA. “As the building and design requirements of exterior and interior projects continuously shifts, the knowledge and insight participants gain from the Spanish ceramic sector are essential to understanding and enhancing the planning of their commercial and residential projects.”